tiistai 1. joulukuuta 2015

Joulufiilistelyä ja hyvää ruokaa

Heippa!

Ihan hirveästi on taas tapahtunut viimeisen neljän viikon aikana. Ylipäätään tuntuu, että koko syksy on kulunut aivan liian nopeasti. Meillä on tällä viikolla viimeinen normaali kouluviikkoa ja ensi viikolla tulee jo ensimmäiset loppukokeet.. Pikkuista stressiä meinaa pukata päälle osan kokeiden suhteen, varsinkin kun tuntuu että aikaa lukemiseen on aivan liian vähän. Meillä onneksi kokeet on saatu sovittua tosi hyvin, kaikki muut kokeet saa tehtyä ennen kuin tulee jouluksi Suomeen ja tammikuulle jää tehtäväksi vain yksi koe.

Ulos kun katsoo, niin valitettavasti näyttää
ihan samalta kuin kuukausi takaperin,
puissa ehkä aavistuksen vähemmän lehtiä.

En kuitenkaan pysty keskittymään kokeista murehtimiseen liikaa, sillä joulunodotus saa virallisesti alkaa! Tänään avattiin joulukalenterin ensimmäinen luukkuja joulufiilikset on olleet päällimmäisinä jo parin viikon ajan. Joulunodotukseen kuuluu mulla kynttilät, joulukoristeet (joita tosin en tänne pikkukaksioon hirveästi ole jaksanut laittaa) ja se fiilistely ylipäätään. Ihanaa, kun kaupoissa alkaa olla jo isot jouluosastot, voisin kierrellä niissä vaikka kuinka kauan. Joulutorista on tosin tainnut tulla mun lempipaikka Tallinnassa tällä hetkellä, se tunnelma on vaan ihan paras!

Vanhan kaupungin joulutori <3 Jokaisen Tallinnan-kävijän
tulisi ehdottomasti kokea tämä.

Mulla palaa kynttilät aina, kun pihalla on pimeää
ja olen kotosalla.

Ylpeänä kaivoin ekan joulukoristeen ulos paketista,
harmi vaan että siihen tarvi patterit.. Muutama
päivä meni ennen kuin sain asiakseni
haettua pattereita ja valot mun minikuuseen:D

Mä kävin Tartussa marraskuun alussa koiranäyttelyreissulla, harmi vaan ettei me kiireisen aikataulun ja huonon sään vuoksi keritty tutustua itse kaupunkiin kunnolla. Tää on ehdottomasti yksi niitä paikkoja, mihin pitää päästä kesällä käymään! Melkeen ainoat kuvat mitä kännykästä löytyy tältä reissulta, on yllätys yllätys ruoasta..

Oli muuten hyvää pitsaa! Italialainen ruoka on mun heikkous.

Joulun suhteen mä oon ikuinen lapsi siinä mielessä, että joulukalenteri pitää olla! Tänä vuonna tyydyin yhteen tavalliseen, aiemmin mulla on yleensä ollut ainakin kaks, joista toinen Kinder-kalenteri. Mun mielestä myös suklaajoulupukit kuuluu olennaisesti jouluun. Rakastan tätä vuodenaikaa, hyvä tekosyy syödä hyvällä omatunnolla kaikkia herkkuja. Muutamat joulukortit kerkesin myös jo lähettää, sain kuulla että Suomessa on jonkin sortin postilakko ollut, joten eiköhän ne kortit kerkeä ajoissa perille jos ne lähettää jo marraskuussa?

Joulukalenteri pääsi kunniapaikalle.
Arvatkaa vaan onko tästä enää
mitään jäljellä..

Täälä tunnutaan jotenkin yleisesti panostavan jouluun enemmän kuin Suomessa. Mulla kävi viime viikolla kaveri tekemässä Helsingistä päiväreissun ja syömässä käydessämme törmättiin vakuuttaviin joulukoristeisiin. Kaikki tasaiset pinnat oli täynnä jos mitäkin jouluaiheista ja heti ulko-oven vieressä odotti jättimäinen joulukuusi. That's the way I like it!

Ei siinä ruoassakaan mitään valittamista ollut..

Tässä lafkassa tais teemana olla
"Go big or go home?"
Meillä oli jokunen aika sitten myöskin Õiguksen uuden hallituksen äänestys, ja mä pääsin Event Directoriksi. Oonkin mukana auttamassa torstaina järjestettävien Harry Potter-sitsien kanssa. Sen jälkeen sitten vastuu lankeaa kokonaan mun ja Emmin harteille. Jotain pientä on jo kehitteillä kevättä varten, toivotaan että ihmiset tykkää ja mahdollisimman moni olisi jatkossakin mukana meidän tapahtumissa!

Mulla on kaksi koiraa, jotka on mukana Tallinnassa ja ensi kerralla ajattelinkin hieman kertoa millaista on elämä Tallinnassa koiran kanssa. Toinen koirista on ollut nyt kuukauden verran Suomessa porukoilla, mutta keväällä tullaan takaisin Tallinnaan taas koko poppoon voimin.


Ihanaa joulunodotusta kaikille, luultavasti musta kuuluu seuraavan kerran sitten ensi vuoden puolella!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti