tiistai 26. syyskuuta 2017

Kuukausi takana

Moikka! Oon Jauhiaisen Oona ja tuun Merijärveltä. Ehkä hahmotatte paremmin, jos sanon, että se löytyy Kalajoen hiekkojen ja Oulun väliltä ? Valmistuin viime keväänä lukiosta eikä välivuosi oikein inspiroinu. Vaikka hain Suomessa eri kouluihin kohtuullisella lukemisella, ja osaan mun valinnoista pääsinkin sisään, pikkuhiljaa Tallinna alkoi kuitenkin muotoutua ensimmäiseksi vaihtoehdoksi. Täytyy kyllä sanoa, että en oo katunu päivääkään.

Tallinna oli mulle jo ennestään tuttu paikka, eikä liikkuminen tuottanu mitään kovin suuria vaikeuksia. Ollaan vietetty täällä perheen kanssa monia pitkiä viikonloppuja ja syyslomia jo melkeen 15 vuoden ajan. Näin aitona maalaistyttönä Tallinnaan muutto toi kuitenkin elämään paljon uutta; julkiset, toimiva netti ja se, että kaikki löytyy läheltä, ei todellakaan ennen ollu itsestäänselvyys. Vaikka mun sydän tulee aina kuulumaan Pohjois-Pohjanmaalle on Tallinnaan ollut helppo sopeutua ja luontoa löytyy yllättävän läheltä. Mun oma suosikki on tähän mennessä ollut Toompean mäki ja siinä ympärillä olevat puistoalueet. Sinne kannattaa suunnata iltakävelylle, jos haluaa viedä ajatuksia muualle.

Pari päivää sitten pyörähti tasan kuukausi siitä, kun muutin tänne. Siihen kuukauteen on mahtunu PALJON; Tallinnassa ei tunneta tapahtumatonta päivää. Kaiken melun ja melskeen keskellä oon saanu tutustua ihan mahtaviin tyyppeihin! On ollu mahtavaa huomata kuinka kaikki tulee eri lähtökohdista, mutta täällä me ollaan sulassa sovussa viettämässä iltaa millon missäkin.

Laitan loppuun vielä fiilistelykuvia. Mun yheksi lempipaikoista Tallinnassa on muodostunu myös Radisson Bly Skyn kattoterde; hyvää ruokaa ja lasi valkkaria kruunaa päivän kuin päivän. Plussana sieltä näkee koko Tallinnan ylle.










On ihan uskomatonta, kuinka erilaisia paikkoja Tallinnasta löytyy. Tähän mennessä oon käyny kierteleen keskustassa, jonku verran vanhassa kaupungissa, Toompealla, Telliskiven alueella ja Ülemistessä.









- Oona


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti